Motorpsycho heeft weer eens iets .................

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
barbancourt
Contacteer:

Re: Motorpsycho heeft weer eens iets .................

Bericht door barbancourt » wo nov 04, 2009 9:48 pm

Heb dit draadje eens doorgelezen, en ik zit nu toch wel met een vraag. Wat maakt dat kleine verschil in pk's uit indien je, zoals de meesten, gewoon op de openbare weg gaat rijden? Lijkt mij allemaal wel leuk om te weten dat je een bepaalde winst hebt gemaakt na een bezoekje bij de PK-dokter, maar of je die winst effectief KAN gebruiken is een andere zaak.
Ik denk veeleer dat het het mannetje is die op de motor zit, die een groter verschil gaat uitmaken dan de winst van een paar luttele pk's.
Voilà, dit terzijde.

jorrin76

Bericht door jorrin76 » wo nov 04, 2009 10:23 pm

barbancourt schreef:Heb dit draadje eens doorgelezen, en ik zit nu toch wel met een vraag. Wat maakt dat kleine verschil in pk's uit indien je, zoals de meesten, gewoon op de openbare weg gaat rijden? Lijkt mij allemaal wel leuk om te weten dat je een bepaalde winst hebt gemaakt na een bezoekje bij de PK-dokter, maar of je die winst effectief KAN gebruiken is een andere zaak.
Ik denk veeleer dat het het mannetje is die op de motor zit, die een groter verschil gaat uitmaken dan de winst van een paar luttele pk's.
Voilà, dit terzijde.
Het cijfertje (aantal PK`s) doet ook eigenlijk niet ter zake.
Wat voornamelijk verbeterd wordt is de drive-a-bility.
Fabrieksaf krijgt iedere motor de zelfde afstelling maar in werkelijkheid zijn er geen 2 gelijk.
Dit heeft allerlij oorzaken waar ik maar niet verder op in ga.
Wat er op de testbank gebeurt is een programma/afstelling maken die op maat gemaakt is voor jouw motor.
Hierdoor zal hij soepeler over het volledige toerengamma lopen en soepeler door alle versnellingen heen.

!!LET OP!! dit is ook maarnet de keuze die je maakt, je kan ook kiezen voor een minder soepele vermogensafgifte en kiezen voor een hoger koppel of hogere topsnelheid, maar dan zal je meer dingen zoals ook de overbrengingen moeten gaan wijzigen.

Het doel is dus een motor creeren die aan jouw eisen voldoet waar je ook voor kiest, niet zozeer altijd maar PK winst....
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo nov 04, 2009 11:18 pm

:^

Mooi verwoord Jorrin, onderstaande quote dekt eigenlijk de lading al :wink:
jorrin76 schreef: drive-a-bility.
En of iemand het vermogen van zijn motorfiets nou wel of niet volledig benut, vind ik weer een hele andere discussie. Die we overigens tot in de treuren uit kunnen kauwen :D

Ik weet in ieder geval van me zelf dat ik het vermogen van mijn motor regelmatig maximaal benut. Ook op de openbaren weg. Dat hoeft niet te betekenen dat ik overal 300+ km/h rij natuurlijk. Waarmee we meteen weer terug komen op drive-a-bility :]

Om maar even wat te noemen:
Overal en altijd ,bij welk toerental dan ook het vermogen van de motorfiets kunnen benutten. Soms is versnellen beter dan vertragen. Dan wil je geen dip in de vermogens afgifte hebben. Die er voor zorgt dat je net een fractie van 1 seconde langer ergens bent waar je niet zijn wil :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

jorrin76

Bericht door jorrin76 » wo nov 04, 2009 11:51 pm

Ja dat weet ik Jochem, maar ik moest er wel een verhaal aanbreien anders stond het zo raar...1 woord ! :lol: :lol:

En je hebt gelijk, ik roep deze stelling al jaren tegen mensen die vinden dat ik soms te snel rijd.
"hoe sneller ik rijd des te minder tijd hebben ze om me te raken per meter" :wink:

Mijn motor is trouwens getuned om de dip onderin weg te krijgen zodat ik geen problemen had met het vele filerijden wat ik doe.
(voor de rest is ie niet vooruit te branden :wink: )

Zo zie je maar, voor ieder wat wils.
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!

Markos
Contacteer:

Bericht door Markos » do nov 05, 2009 10:59 am

Die in Didam staat met injectie heeft 159,9 pk op het achterwiel... :doh:
Met dank aan Dr freriks in Goes :Q
Met een raket op `t dak

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » do nov 05, 2009 11:31 am

Dat is een hele mooie waarde. Zou je een uitdraai van de vermogens afgifte kunnen posten, puur voor het vergelijk. Ik weet zeker dat onze voorzitter ook erg geïnteresseerd is :wink:

Wat voor voor hardware heb je op je BB, uitlaat / luchtfilter :?:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:

Markos
Contacteer:

Bericht door Markos » vr nov 06, 2009 10:41 pm

Jochem die had ik al een keertje geplaatst,bij een topicje van een maandje of 3 geleden,maar kheb de Yoshimura openpijp,met pc3,met knn luchtfilter.
Volgens hun destijds de snelste Bird die er geweest was!!
Kmoet de uitdraai ff opzoeken,als je hiet niet vinden kunt,dan zal ik het zeker nogmaals posten.
het topic was genaamd;de snelste in goes.

Uiteindelijk gaat erom dat hij naar je eigen idee lekker rijdt

Greetsss
Met een raket op `t dak

Motorpsycho
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » vr nov 06, 2009 10:51 pm

Oh ja das waar ook, nu weet ik 't weer :D Thanx

Heb je een Yoshimura systeem 4 in 1 of alleen de dempers van Yoshimura (4 in 1 in 2) :?: Het zijn zeker mooie waardes voor een BB :wink:

Gevonden :typing:

De uitdraaien van Markos:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb je misschien de beschikking over een scanner :W Dan is het wat makkelijker te lezen :D

Het gaat er zeker om dat het spulletje naar je eigen idee lekker rijd :wink:

Plaats reactie