BB Peet schreef:Leuk verslag Jochem, kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Toen mijn mereltje op de dynobank was geweest had ik ook echt het gevoel dat tie beter reed.
Kan je eindelijk eens serieus gas geven
Groetjes,
Thanx Peter
Mijn Bird rijd idd echt veel beter. Je voeld duidelijk dat er veel meer power in zit. Ik ben niet snel onder de indruk van vermogen en snelheid. Maar mijn Bird gaat echt serieus hard vooruit nu
Heb jij een uitdraai van jou Bird

Wil je die posten, ik ben wel benieuwd naar de verschillen
YO schreef:Cool filmpie
Dat moet wel een leuke dag geweest zijn MP!!
En hij zal idd zuiniger gaan lopen. Die van mij liep origineel als ik mazzel had 1:12 en nu haal ik met gemak 1:15.
weet je toevallig welke maat hoofdsproeiers er in zijn gegaan en wat voor stand je sproeiernaald heeft?
edit: op de uitdraai zie ik dat het 148/150 is qua hoofdsproeier..

Thanx
Wat het verbruik nu is weet ik nog niet. Maar vind ik ook niet super belangrijk

Het moet lekker rijden en dat kost nou eenmaal brandstof
De sproeiers staan idd op de uitdraai. De naaldstanden niet. Geen 1 Bird is het zelfde. Vandaar dat het weinig zin heeft mijn naald standen hier te vermelden. Ik hou het ook liever voor me zelf. Geheim zo als Burtonman zou zeggen
Kan jullie wel vertellen dat het totaal niet is zo als de gebruiksaanwijzing van de kit voorschrijft
Als iemand zelf wil experimenteren kan/mag dat. Maar ik raad jullie toch echt aan om een afspraak te maken voor een dyno run + optimale afstelling

Je kent je Bird daarna niet meer terug
EXXL schreef:Vet.
Bizar trouwens hoe los de onderkant van de ketting wordt onder vollast

.
Dat de ketting losser komt onder vollast. Komt door dat de motor van de bank af gedrukt wordt. Dus de stand / hoek van de achterbrug veranderd. Het is niet zo dat de ketting uitrekt
newborn schreef:Mooi verhaal MP, en zo smeuig als jij het vertelt en lardeert met leuke foto's, ik had er wel bij willen zijn!
Kan je misschien nog iets meer vertellen over hoe je je Birdje nu vindt rijden, zeg maar het verschil tussen ervóór en erna? Dat grafiekje en de cijfers zijn leuk natuurlijk maar "the proof of the pudding is in the eating"

Thanx
In mijn voorgaande postings, staat tussen de regels door al het een en ander omschreven. Ik zal het met een paar woorden proberen te omschrijven.
Ervoor:
Reed al goed, was snel als je gevoel voor de gashandel had. Maar in 1 keer tegen de stuit kon niet dan hikte ze teveel. Werd gesmoord zeg maar. En een vermogens dip tussen de 4000 en de 6000 rpm. Dus voor het gevoel pas echt power vanaf 6000 rpm.
Erna:
De bird erg snel, in de 1e en 2e versnelling moet je echt niet het gas in 1 keer vol er op zetten. Dan wordt het een ongeleide projectiel. In de 3e versnelling vol het gas er op kan maar wordt de bird nog erg ligt aan de voorkant. Dus wil nog steeds alleen maar op 't achterwiel
Verder in alle versnellingen vanaf 2000 rpm bruikbaar vermogen en het gaat erg hard vooruit
Ik schreef al eerder ik ben niet snel onder de indruk van vermogen (Pk/Nm) Maar dit gaat echt akelig hard. In welk toeren gebied je het gas er op zet maakt niet uit je krijgt gewoon een goede schop onder je kont
Het verschil in vermogen voor en na is zo groot dat ik op de terug weg een paar keer heb gehad dat ik het rem moment voor een bocht eigenlijk verkeerd inschatte. De Bird gaat met grotere stappen vooruit waardoor je nog sneller dient te reageren als je sportief aan het sturen bent.

paar woorden had ik gezegd
Gerrit Lankhof schreef:Misschien een gekke vraag ?
Maar wat kan het voordeel er van zijn als je bij hem langs komt met een injectie model
Bj 1999 zonder katalysator en met originele uitlaten nog.
Zou wel eens willen weten of hij daar nog veel mee kan, of dat de verschillen klein blijven.
Mvg Gerrit
Ze kunnen er vast wel iets mee. Maar verwacht geen grote verschillen. Ik zou zeggen stuur ze een mail
dynojet@xs4all.nl en vraag het hun
Man in Black-Bird schreef:Ziet er goed (hoort ook goed )uit MP

mooi he z.n KN filter

!!!!
vgr MiBB
Thanx MiBB
Is idd een prachtig K&N filter. Bedankt Maat
Relax schreef:150 pk is vet voor een Honda.
Je was de a vergeten

En eh 150,9 pk dus als je het afwil ronden mag dat maar dan wel juist he
Volgens Rinus geven de 2 broertjes een uitstekende flow. Dus

ze helpen zeker
Leuk jou graphics. Had ze al eens eerder bekeken

Kan toch wel zien dat je niet boven de 150 pk uitkwam.
Bewijs weer geleverd Carb is beter dan Inj.
Niet dat het een wedstrijdje is maar ik denk zelf dat er maar 1 Inj. Bird binnen de club is die meer vermogen heeft

Ik ben benieuwd, kom maar op met die uidraaien
Marty Blackbird schreef:Mooie waardes MP.. Ik ben ook zeer te spreken over deze jongens in Goes.
Thanx
BB-Rob schreef:Is er veel verschil te merken?
Als ik zo naar die grafiek kijk liggen die lijnen toch vlak bij/op elkaar, of zie ik dat verkeerd?
Zie eerder geschreven
De lijnen liggen idd vlak bij elkaar. Alleen zie je dat de groene lijn van de PK's vloeiender loopt en iets hoger dus meer PK's De zwarte lijn Nm's is vanaf de 3100rpm is over de hele lijn verbetert dus meer koppel.
Frank Switser schreef:Gefeliciteerd Jochem!
Waarschijnlijk hoor je nu ook verschil uit jouw uitlaten, de BB zal mooier oppakken. Nette waarde hoor voor een carb-model! In theorie (en op papier) hebben ze meer vermogen, maar in de praktijk komt het er maar zelden uit. De Two Brothers zorgen inderdaad voor veel meer vermogen (bij goede afstelling).
Thanx.

de 2 broertjes klinken nu nog mooier

En de waardes hoef ik me idd niet voor te schamen
Heb jij al 'n run gemaakt met jou Two Brothers
Ben benieuwd .......
Groetjes